هوشمند کردن تلویزیون

مهیار
5 بهمن 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
هوشمند کردن تلویزیون

فهرست مطالب

هوشمند کردن تلویزیون

امروزه تلویزیون های هوشمند بازار را در دستان خود گرفته اند. این نوع تلویزیون ها ویژگی های برتری نسبت به نسخه های معمولی دارند. (برای مطلع شدن از تمام تفاوت هایشان شما می توانید مقاله تلویزیون هوشمند را مطالعه کنید). هوشمند بودن تلویزیون، وصل شدن به اینترنت یک ویژگی بسیار کاربردی می باشد که تماشا کردن را برای شما آسان و لذت بخش می کند. شما می توانید به وسیله تلویزیون هوشمند خود برنامه های استریمینگ مانند نتفلیکس، هولو، اسپاتیفای را بر روی تلویزیون خود نصب کنید و با وصل شدن به اینترنت به آسانی موزیک و فیلم مورد نظر خود را پخش کنید.
ممکن است شما یک تلویزیون غیر هوشمند داشته باشید که از نظر کیفیت و مشخات بسیار تلویزیون خوب و با کیفیتی باشد. یا قصد عوض کردن تلویزیون خود را ندارید ولی علاقه و نیاز به تلویزیون هوشمند دارید. دیگر لازم نیست نگران باشید چون ما امروز روش هایی رو بررسی می کنیم که کمترین هزینه بتوانید تلویزیون خود را هوشمند کنید.

هوشمند سازی

راه های زیادی برای هوشمند سازی وجود دارد که امروز بررسی خواهیم کرد. یک روش خاصی وجود دارد که زیاد از آن استفاده می شود. شما با تهیه یک کابل HDMI می توانید لپتاپ خود را به تلویزیون متصل کنید تا تلویزیون بتواند به صفحه نمایش لپتاپ شما تبدیل شود و از لپتاپ به عنوان یک هوشمند ساز استفاده کنید تا بتوانید به اینترنت متصل شوید. این روشی که ذکر کردیم روش هوشمند سازی نمی باشد اما می توان این کار را بدون هیچ هزینه ای با داشتن لوازم مورد نیازش، در مواقع ضروری انجام داد. البته برای این روش شما هر دفعه باید لپتاپ خود را متصل کنید و با آن تلویزیون را کنتل کنید که اسفتاده از آن به صورت مدام کار طاقت فرسایی می باشد. برای راحتی در هوشمند کردن دستگاه هایی وجود دارد که با یه اتصال ساده آن ها به تلویزیون، هوشمند سازی را انجام می دهند.

1. دانگل هوشمند

دانگل هوشمند

 

روش اول استفاده از دستگاه های کوچیک قابل حمل با نام دانگل هوشمند می باشند. این دستگاه های کوچیک بسیار متنوع و پر کاربرد می باشد. ظاهر آنها مانند حافظه های جانبی USB می باشد با این تفاوت که به درگاه HDMI متصل می شوند. این دانگل ها معمولا با یک ریموت کنترلر همراه اند که می توان کل تلویزیون را با آن کنترل کرد. بهتریم مدل این محصول Amazon Fire TV می باشد که تلویزیون را به راحتی هوشمند می کند و از هوش مصنوعی Alexa هم پشتیبانی می کند. البته مدل های به صرفه تری نیز می توان پیدا کرد.

2. دستگاه های استریمینگ

این روش متداول ترین روش برای تبدیل تلویزیون ها معمولی به هوشمند می باشد. این دستگاه های مکعب شکل با یک کابل HDMI به تلویزیون متصل می شوند و با کنترلر که همراه آنها می آید می توان به راحتی از قابلیت های هوشمند تلویزیون استفاده کرد.
– برای کسانی که گوشی اندرویدی دارن، مدل Chromacast که ساخت شرکت اپل می باشد و بخاطر همین از گوگل سرویس به خوبی پشتیبانی می کند، بهترین انتخاب است.
– برای گوشی های آیفون نیز بهترین انتخاب می تواند Apple TV  باشد. این دستگاه سازگاری خیلی بهتری با گوشی های IOS دارد و بسیار روان تر از نسخه های اندرویدی می باشد. یه مشکل بزرگ این دستگاه ها قیمت بالای آنها می باشد.

دستگاه هوشمند شیائومی

دستگاه هوشمند شیائومی

همچنین اگر به دنبال مدل های اقتصادی با قیمت پایین تر می باشید مدل های شیائومی و مدل ایرانی TSCO را به شما پیشنهاد می کنم.

3. استفاده از کنسول

این روش یکم غیر معمول است و یک روش هوشمند سازی به حساب نمی آید. اما اگر شما کنسول های بازی مانند Xbox و PS5 دارید دیگر نیاز به تهیه این محصولات نیست چون با اتصال این کنسول ها به تلویزیون می توانید از قابلیت های هوشمند این کنسول ها بر روی تلویزیون استفاده کنید.

جمع بندی

روش های زیادی برای تبدیل کردن تلویزیون هوشمند وجود دارد، انتخاب کردن بهترین روش به لوازم موجود شما، مقدار هزینه مورد نظر، سیستم عامل سایر دستگاه ها مرتبط است. در شرایط خاصی اگر لوازمی مانند کنسول و سیستم کامپیوتر متصل به تلویزیون دارید دیگر اصلا هیچ نیازی به داشتن همچین دستگاه هایی پیدا نمی کنید.


طبق توضیحات تکمیلی در متن بالا شما می توانید محصولات برندهای مختلف در راستای کالا و لوازم خانگی را در فروشگاه برادران حبیب زاده مشاهده کنید.

برای ورود به سایت 365 کالا کلیک کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.