تاریخچه و بهترین فروشگاه لوازم خانگی در استان گیلان

sajad
8 شهریور 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تاریخچه و بهترین فروشگاه لوازم خانگی در استان گیلان

تاریخچه و بهترین فروشگاه لوازم خانگی در استان گیلان

تعریف دستگاه های لوازم خانگی به کاربرد آن بستگی دارد بطور کلی میتوان اینگونه تعریف کرد: “ماشین یا دستگاه طراحی شده برای استفاده یا عملکرد خاص” ، فرهنگ لغت کالینز” لوازم خانگی “را به عنوان” مشین یا دستگاه، معمولا الکتریکی، که در خانه شما است و شما برای انجام کار مانند تمیز کردن و یا پخت و پز استفاده می کنید “تعریف می کند.

با توجه به تعریف کلی که در بالا ارائه شده است تقریبا هر دستگای که برای استفاده های خانگی طراحی شده است میتواند یک لوازم خانگی باشد از جمله لوازم الکتریکی، اجاق گاز، یخچال و فریزر ، تستر، و سیستم های تهویه هوا و لامپ های روشنایی و پمپ های آب.

تاریخچه اصلی لوازم خانگی

تاریخچه اصلی لوازم خانگی

تاریخچه اصلی لوازم خانگی

در حالی که بسیاری از لوازم برای قرن ها وجود داشته است، دستگاه های خودپرداز برق و یا گاز، یک نوآوری منحصر به فرد آمریکایی است که در قرن بیستم ظهور کرد.توسعه این وسایل با حذف شدن خدمتکاران و نوکران تمام وقت خانگی و تمایل به کاهش فعالیت های وقت گیر در و افزایش اوقات فراغت و تفریح مرتبط است.در اوایل دهه 1900، وسایل الکتریکی و نفتی شامل ماشین لباسشویی، آبگرمکن، یخچال و فریزر و ماشین های دوختنی(چرخ های خیاطی دستی) بود.اختراع کوچک اتوی لباس برقی ارل ریچاردسون در سال 1903، یک پیشرفت ابتدایی کوچک به صنعت لوازم خانگی داد.

در توسعه اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده داخلی از ماشین ظرفشویی و خشک کن لباس، بخشی از یک تغییر برای راحتی بود.افزایش درآمد حاصل از مصرف بیشتر لوازم خانگی منجر به تولید محصولات دیگر در حوزه لوازم خانگی شد.

دهه 1980 در آمریکا

در طول دهه 1980 در آمریکا، این صنعت سالانه  کالاهایی به ارزش 1.5 میلیارد دلار را حمل می کرد و بیش از 14،000 کارمند در این صنعت مشغول بکار بوده اند.درآمد 8 ساله بین سال های 1982 و 1990 به 3.3 میلیارد دلار می رسد و در طول این دوره برای کاهش هزینه های تحقیق و تولید و از بین بردن رقبا ، شرکت ها با یکدیگر ادغام شدند. این امر منجر به تصویب قانون رقابت شد.قانون رقابت یک قانون است که با تنظیم رفتارهای ضد رقابتی توسط شرکت ها ترویج می کند یا به دنبال حفظ رقابت در بازار است. قانون رقابت از طریق اجرای عمومی و خصوصی اجرا می شود.وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا مجوز قانون ملی حفاظت از لوازم الکتریکی در سال 1987 را تصویب کرد، که تولیدکنندگان را مجبور می کند مصرف انرژی مصرفی هر پنج سال را به میزان 25 درصد کاهش دهد.

در دهه 1990، صنعت لوازم خانگی بسیار تثبیت شد و بیش از 90 درصد محصولات تنها توسط پنج شرکت فروخته شد. به عنوان مثال، در سال 1991، ماشین ظرفشویی سهم بازار تولید بین جنرال الکتریک با 40٪ سهم بازار گرداب با 31 درصد از سهم بازار الکترولوکس با 20٪ سهم بازار Maytag به با 7٪ سهم بازار و THERMADOR با فقط 2 درصد از سهم بازار تقسیم شد.

 

 

وسایل خانگی بزرگ

وسایل خانگی بزرگ

 

وسایل خانگی بزرگ

لوازم خانگی بزرگ که اغلب معروف به کالاهای سفید هستند، شامل یخچال و فریزر، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، سیستم تهویه، اجاق‌گاز، آب‌گرم‌کن و… می‌شوند. لوازم خانگی بزرگ معمولاً بسیار اهمیت دارند و وجودشان در خانه ضروری است.

به‌عنوان‌مثال بدون یخچال در خانه نمی‌توان زندگی کرد؛ زیرا مواد غذایی در دمای بیرون فاسد می‌شوند. برای پختن غذا وجود اجاق‌گاز و یا ماکروویو ضروری است و بدون آن‌ها نمی‌توان غذا پخت. همچنین با توجه به اینکه این لوازم کاربرد بسیاری دارند باید در خرید آنها دقت بیشتری داشته باشید.

در تحقیق در مورد لوازم خانگی می‌توان لوازم خانگی را به دو گروه بزرگ و کوچک تقسیم کرد، برای تحقیق لوازم خانگی کوچک ابتدا باید آن‌ها را بشناسیم. لوازم خانگی کوچک شامل ماشین‌های الکتریکی کوچکی در خانه هستند که کاربرد بسیاری دارند و حمل آن‌ها آسان است. از لوازم خانگی کوچک می‌توان آبمیوه‌گیر، همزن برقی، چرخ گوشت، قهوه‌ساز، چای‌ساز، سرخ‌کن برقی، آسیاب کن، مخلوط‌کن برقی، خردکن و غذاساز، کتری برقی، ساندویچ‌ساز و پلوپز را نام برد.

 

لوازم خانگی کوچک

لوازم خانگی کوچک

لوازم خانگی کوچک

در تحقیق در مورد لوازم خانگی می‌توان لوازم خانگی را به دو گروه بزرگ و کوچک تقسیم کرد، برای تحقیق لوازم خانگی کوچک ابتدا باید آن‌ها را بشناسیم. لوازم خانگی کوچک شامل ماشین‌های الکتریکی کوچکی در خانه هستند که کاربرد بسیاری دارند و حمل آن‌ها آسان است. از لوازم خانگی کوچک می‌توان آبمیوه‌گیر، همزن برقی، چرخ گوشت، قهوه‌ساز، چای‌ساز، سرخ‌کن برقی، آسیاب کن، مخلوط‌کن برقی، خردکن و غذاساز، کتری برقی، ساندویچ‌ساز و پلوپز را نام برد.

 

 

 

 

تقسیم بندی دیگری از لوازم خانگی

در این قسمت لوازم برقی خانگی را به سه گروه تقسیم می کنیم و از هر گروه به عنوان مثال چند محصول را معرفی می کنیم:

لوازم برقی آشپزخانه

این گروه از وسایل برقی خانگی به طور صرف برای قرارگیری و استفاده در آشپزخانه های شما طراحی می شوند و به واقع بزرگترین گروه لوازم خانگی نیز هستند و شامل موارد زیر می باشند.

  • یخچال و فریزر: شاید بتوان گفت معروفترین و بزرگترین محصولات خانگی آشپزخانه یخچال و فریزر ها هستند. انواع مختلف این یخچال مانند ساید بای ساید، دو قلو، یخچال فریزر و… با میزان های متفاوت مصرف برای مناطق متفاوت طراحی می شوند. یعنی موتور و تاسیسات یک یخچال طراحی شده برای یک منطقه گرم، کاملا با موتور و سیستم یک یخچال طراحی شده در منطقه سرد متفاوت است.
  • لباسشویی و ظرفشویی: گروه بعدی از لوازم آشپزخانه، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی هستند. این محصولات هم با توجه به قدرت و اعتبار برند، کاربری ها و قیمت های متفاوتی خواهند داشت. مثلا لباسشویی ها با انواع با تسمه و بدون تسمه طراحی می شوند. ماشین های ظرفشویی نیز به منظور تسهیل در شستشوی ظروف شما به تعداد زیاد طراحی شده است و در مدت کوتاهی می تواند ظروف شما را به حالت اولیه و تمیز خود برگرداند. این محصولا بسته به طراحی و قدرت خود، دارای میزان مصرف انرژی متفاوت از یکدیگر هستند.
  • گاز، فر، هود و مایکروویو: این محصولات هر کدام به منظور خاصی در آشپزخانه قرار می گیرند. گاز ها در انواع مختلف صفحه ای و فر دار تولید و عرضه می شوند. فر نیز وسیله ای است که به شما کمک می کند پخت های طولانی خود مانند بریانی کردن مرغ را که نیاز به پخت و گرمای فراوان و همچنین گردان دارد، انجام دهید. هود ها نیز وسیله هایی برای بیرون بردن بوی آشپزخانه هنگام پخت مورد استفاده قرار می گیرند و از قدرت مکش بالایی برخوردار هستند.

لوازم ریز و خرده آشپزخانه

این گروه، متنوع ترین گروه لوازم خانگی است. وسایلی شامل، آبمیوه گیر، هوا پز، بخار پز، همزن برقی، مخلوط کن، چزخ گوشت، چای ساز، قهوه ساز و… از این دسته هستند.

سایر لوازم برقی و صوتی و تصویری

وسایلی مانند جاروبرقی، پنکه، بخارشو، کولر گازی، چیلر و… از این دسته هستند. این وسایل معمولا بیشتر در کارهای نظافتی شما مورد استفاده قرار می گیرند و یا مسئول تنظیم دما در خانه شما هستند. وسایل صوتی تصویری نیز، شامل تلویزیون، سینمای خانگی، سیستم های صدا گذاری و… هستند که در برندها و کیفیت های مختلف تولید و عرضه می شوند.

لوازم خانگی پذیرایی بشناسیم

با توجه به اینکه حضور میهمان اغلب در قسمت پذیرایی است، باید در تهیه لوازم آن نهایت سلیقه را به کار برد تا یک منزل با اتاق پذیرایی بسیار زیبا داشته باشید. در موضوع تحقیق در مورد لوازم خانگی، لیست لوازم خانگی مربوط به اتاق پذیرایی تنوع زیادی دارد. اغلب لوازم مربوط به این قسمت از خانه به دکوراسیون کلی منزل شما بستگی بسیاری دارد. معمولاً در خانه‌های ایرانی بخش زیادی از لوازم خانگی پذیرایی شامل لوازم چوبی هستند. در ادامه لیست لوازم خانگی اتاق پذیرایی را مشاهده می‌کنید:

  1. ضبط صوت
  2. تلویزیون
  3. فرش
  4. بوفه
  5. میز تلویزیون
  6. میز ناهارخوری
  7. ست مبلمان
  8. کوسن مبل تزئینی
  9. روانداز مبل
  10. ساعت دیواری
  11. لوستر پذیرایی
  12. آباژور
  13. تلفن

لوازم خانگی موردنیاز برای پخت‌وپز چیست ؟

می‌توان گفت قلب هر خانه‌ای آشپزخانه است؛ زیرا ضروری‌ترین امور زندگی در آن صورت می‌گیرد. لوازم بسیاری برای آشپزی و صرف غذا وجود دارند که همگی در آشپزخانه جای دارند. اگر آشپزخانه شما تکمیل باشد تقریباً واجبات اولیه زندگی فراهم خواهد بود.

پس حتی اگر جوان مستقلی هستید که به تازگی در خانه‌ای جدید سکونت دارید باید ابتدا لوازم خانگی مربوط به آشپزخانه را تهیه کنید. اغلب لوازم آشپزخانه مربوط به پخت‌وپز هستند؛ در ادامه لیست لوازم برقی و غیر برقی مربوط به پخت‌وپز را ملاحظه می‌کنید:

لوازم خانگی برقی موردنیاز برای پخت‌وپز

  1. پلوپز
  2. سرخ‌کن
  3. آرام‌پز
  4. زودپز
  5. بخارپز
  6. اجاق‌گاز
  7. غذاساز
  8. چای‌ساز
  9. قهوه‌ساز
  10. توستر
  11. ماکروویو
  12. ساندویچ‌ساز

می‌توان گفت قلب هر خانه‌ای آشپزخانه است.

لیست لوازم غیر برقی موردنیاز برای پخت‌وپز چیست ؟

  1. سرویس قاشق
  2. قهوه‌خوری
  3. سرویس ظروف مهمان
  4. فلاسک چای
  5. سرویس ظروف دم‌دستی
  6. کفگیر و ملاقه
  7. سرویس چینی
  8. قوری و کتری
  9. سرویس قابلمه تفلون
  10. انواع سینی
  11. سرویس پلاستیک
  12. شیشه‌های مخصوص یخچال و کابینت
  13. سرویس دم‌کنی
  14. نمکدان و فلفل‌دان
  15. سرویس چاقو
  16. ظرف روغن مایع
  17. نسکافه خوری
  18. شیشه آب
  19. ست استکان
  20. پارچ و لیوان
  21. کارد میوه‌خوری
  22. سیخ
  23. توری ماهی و کباب
  24. جای نان
  25. در باز کن
  26. کفگیر و چنگال چوبی
  27. گوشت‌کوب
  28. چاقوی کیک
  29. اسفند دود کن
  30. چای‌صاف‌کن
  31. رنده معمولی
  32. تخته گوشت چوبی
  33. جای سیب‌زمینی و پیاز
  34. ترازوی آشپزخانه