لوازم خانگی؛راهنمای خرید یخچال فریزر

سئو کار
27 تیر 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
یخچال قیمت

راهنمای خرید یخچال فریزر

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی به شمار می‌رود. متاسفانه این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، شاهد افزایش سریع قیمت یخچال و سایر لوازم خانگی هستیم. از آن جایی که یخچال، یکی از اساسی‌ترین لوازم برای زندگی است و در صورت نبودن یا انتخاب نادرست، مشکلاتی پیش می‌آید، برای خرید آن باید به یک راهنمای خرید یخچال مطمئن مراجعه کرد.علاوه بر قیمت، فاکتورهای دیگر نیز در راهنمای خرید یخچال وجود دارد که باید به هر یک از آن‌ها توجه داشته باشید و بعد از مطالعه‌ی آن، یخچال موردنیاز خود را انتخاب کنید.

 

ویژگی های یخچال مناسب:

خرید یخچال برای فضای منزل بسته به سلیقه و سبک انتخابی افراد و ویژگی‌های فنی یخچال از قبیل شرکت سازنده، مدل، قدرت و انرژی می باشد. انتخاب و خرید یخچال به دلیل اهمیت بالایی که به دلیل استفاده طولانی مدت و سرمایه گذاری دارد یکی از خرید‌های مهم و اغلب سخت می‌باشد و بایستی یخچالی را خریداری کنید که برای شما با توجه به خانواده‌اتان مناسب باشد.

 

فاکتورهای اصلی انتخاب یخچال:

یخچال یکی از لوازم مهم در هر آشپزخانه می باشد و از آنجایی که قابل استفاده همگانی است، باید یخچالی را انتخاب و خریداری نمایید که با فاکتورهای انتخاب یخچال از قبیل قیمت یخچال با توجه به بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید. مصرف انرژی یخچال که به صورت برچسب می توانید در هنگام خرید از آن مطلع شوید و فضایی که یخچال شما قرار است آنجا را اشغال کند و همچنین موارد مهم دیگر که بسیار مهم می باشد را باید در هنگام خرید یخچال در نظر داشته باشید.

 

معرفی انواع دستگاه در راهنمای خرید یخچال فریزر

انتخاب یخچال فریزر بستگی به سلیقه، بودجه، نیاز و تعداد افراد استفاده کننده از آن دارد. یخچال فریزرها را به طور کلی با دو معیار دسته بندی می‌کنند:

بر مبنای طراحی درب
بر مبنای نوع نصب

 

راهنمای خرید یخچال فریزر بر اساس طراحی درب

یخچال‌های فریزر بالا

این مدل یکی از رایج‌ترین ارزان‌ترین و سابقه‌دارترین مدل‌های یخچال فریزر در دنیاست. طراحی مدل به شکلی است که فریزر در بالا و یخچال در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. یخچال‌های این مدل فضای داخلی زیادی دارند و معمولا اندازه یخچال از فریزر بزرگتر است.یخچال ویژگی خاصی ندارد و از نظر ظاهری نیز خیلی نظرها را جذب نمی‌کند اما نسبت به دیگر یخچال‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 

یخچال‌های فریزر پایین

در این مدل بخش مربوط به فریزر در پایین دستگاه و یخچال در بالای دستگاه طراحی شده است. طراحی مدل نسبت به یخچال‌های فریزر بالا منطقی‌تر است زیرا یخچال دقیقا مقابل سطح چشمان شما است و برای استفاده از آن دیگر مجبور به خم شدن نیستید.یخچال فضای داخلی نسبتا زیادی دارد و از یخچال‌های مدل فریزر بالا گرانتر و جدیدتر و در بین مصرف‌کنندگان محبوب‌تر است. در این مدل یخچال فریزرها اغلب فریزر کشویی است و فضای بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد.

 

یخچال فریزرهای درب فرانسوی (ferench door)

این مدل یخچال فریزر از سه درب تشکیل شده دو درب در قسمت بالا که یخچال قرار دارد و از مرکز به دو طرف باز می‌شود، و یک درب در قسمت پایین دستگاه که فریزر قرار دارد. طراحی زیبا و مدرن این یخچال‌ها جلوه خاصی به دکوراسیون آشپزخانه شما می‌بخشد.این مدل یخچال‌ها بسیار عریض بوده و فضای زیادی هم در قسمت یخچال و هم در قسمت فریزر دارند که شما می‌توانید به آسانی مواد غذایی با حجم بالا مانند کیک تولد یا بسته‌بندی‌های بزرگ مواد غذایی را در آن نگهداری کنید.

 

یخچال فریزرهای ساید بای ساید

می‌توان گفت یکی از پرفروش‌ترین یخچال‌ها در بازار یخچال فریزر ساید بای ساید است. در طراحی این مدل یخچال و فریزر در کنار هم قرار می‌گیرند. مستطیلی را در نظر بگیرید که از طول به دو قسمت مساوی تقسیم شده و درب در هر دو قسمت از مرکز به جهت بیرون باز می‌شود.فضای داخلی هر دو بخش تقریباً باریک و با هم برابر است (البته در بسیاری از مدل‌های ساید بای ساید یخچال کمی بزرگ تر از فریزر است) بنابراین در نگهداری مواد غذایی با حجم بالا کمی شما را محدود می‌کند.

 

یخچال فریزر‌های دوقلو

این مدل از یخچال، کاملاً مانند یخچال ساید است با این تفاوت که در این مدل یخچال و فریزر از هم جدا بوده، بنابراین در حمل و نقل آن با مشکل مواجه نخواهید شد و می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به طور جداگانه جابه جا کنید.یکی دیگر از تفاوت‌های این مدل با مدل سایت این است که یخچال‌های دوقلو بزرگتر هستند و فضای داخلی بسیار زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی هر مقدار از مواد غذایی مورد نیازتان را در آن نگهداری کنید.

 

راهنمای خرید یخچال فریزر بر اساس نوع نصب

یخچال‌های مستقل و عمیق

این نوع یخچال‌ها را به دلیل این که فقط مابین کابینت قرار می‌گیرند و به جایی نصب نمی‌شوند و می‌توان از آن‌ها خارج از محدوده کابینت‌ها به طور جداگانه استفاده کرد یخچال‌های مستقل می‌نامند که خود به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۱- یخچال‌های مستقل به عمق استاندارد

این سبک از یخچال‌ها عمق زیادی دارند و اگر در فضای بین کابینت‌ها قرار بگیرند از خطوط کابینت‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بیرون زده، و نظم کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه را به هم می‌زنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از آن‌ها در فضایی خارج از ردیف کابینت‌ها استفاده شود. این مدل از یخچال‌ها با عمق کانتر ارزان‌تر، عمیق‌تر و جادارتر است و به راحتی قابل جابه‌جایی می‌باشد .

۲- یخچال‌های مستقل با عمق کانتر

این مدل از یخچال‌ها عمق زیادی ندارند و عمق آن‌ها بدون احتساب درب یخچال با عمق استاندارد کابینت برابر است. به این شکل که وقتی بین کابینتی قرار می‌گیرد کاملاً پوشش داده می‌شود و فقط درب یخچال از لبه کابینت‌ها بیرون می‌زند بنابراین ظاهر بسیار شیک ساده و زیبای دکوراسیون آشپزخانه شما می‌بخشد.

 

یخچال‌های کامپکت

از این سبک از یخچال‌ها به دلیل کم حجم بودن و فشرده بودن طراحی شان می‌توان در انواع فضاهای اداری، فروشگاه ها، رستوران‌ها و حتی در آشپزخانه‌های خانگی به راحتی استفاده کرد. می‌توان آن‌ها را در قسمت پایین جزیره یا پیشخوان به آسانی نصب و استفاده کرد.این یخچال‌ها برای نگهداری انواع مواد غذایی کم حجم و نوشیدنی‌ها مناسب است. از این دستگاه در قالب یخچال فریزر مخزن نگهدارنده نوشیدنی و یخ‌ساز استفاده می‌شود.

 

کشوهای سرد کننده زیر پیشخوان

این دستگاه کاملا شبیه کشوهای کابینت بوده و به همان شکل زیر پیشخوان نصب، بیرون کشیده و استفاده می‌شود. بسیار طراحی زیبا مدرن و شیکی دارد و بدون به هم زدن شکل و نظم کابینت‌ها می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و خوردنی‌ها را داخل آن نگهداری کنید. از نکات مثبت این دستگاه استفاده و دسترسی آسان برای تمام افراد خانواده حتی کودکان است.

 

سرد کننده‌های ستونی

همانطور که از نامشان پیداست به شکل عمودی قرار می‌گیرند . این دستگاه‌ها عموماً،به طور کامل یخچال یا تماما فریزر هستند اما امکان ترکیب یخچال و فریزر، طبق نظر و سلیقه سفارش دهنده امکان‌پذیر است.این دستگاه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند، ظاهر زیبایی به آشپزخانه می‌دهند و استفاده از آن‌ها در آشپزخانه‌های کوچک و خانواده کم جمعیت کم بسیار مناسب و کار آمد است. تنوع این محصول در بازار فروش ایران بسیار کم است.

 

نکات خرید یخچال که باید بدانیم

۱- هزینه و بودجه لازم برای خرید یخچال

اولین موردی که در راهنمای خرید این وسیله بررسی می‌شود، مسئله‌ مقدار بودجه و هزینه است.اگر شما بودجه مشخصی را برای خرید یخچال درنظر بگیرید، می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از یخچال با محدوده‌های قیمتی متفاوت در بازار موجودند که انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند.البته به این نکته توجه داشته باشید که خرید یخچال گران‌تر به معنای بهتر بودن آن نیست، شما باید با در نظر گرفتن قیمت، سایر فاکتورهای راهنمای خرید یخچال را هم در نظر بگیرید.

 

۲- میزان مصرف انرژی

از آن جایی که یخچال‌‌ها به صورت دائمی در حال کار و روشن‌اند، بدون شک انرژی و برق بیشتری هم مصرف می‌کند. یکی از نکات مهم راهنمای خرید یخچال فریزر که باید به آن توجه کنید، برچسب انرژی آن است. برچسب انرژی میزان مصرف انرژی یخچال را به شما نشان می‌دهد.
یخچال‌های نسل جدید با موتورهای اینورتر یا خطی طراحی شده‌اند که برچسب انرژی ++A دارند. موتورهای اینورتر کمک می‌کنند تا حجم بار ورودی یخچال متغیر شود و تنها با یک قدرت ثابت کار نکنند.کارکرد یخچال‌ با موتور اینورتر به این شکل است که در فصول گرم سال، موتور با بیشترین حد توان خود کار می‌کند و در فصول سرد، از کمترین توان موتور استفاده می‌شود.

 

۳- گنجایش یخچال

یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال فریزر بررسی می‌شود، گنجایش و ظرفیت یخچال است. یخچال‌های موجود در بازار گنجایش‌های متفاوتی دارند. شما باید پیش از خرید یخچال، تعداد اعضای خانواده خود و میزان رفت‌ و آمد مهمان به خانه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن یکی از مدل‌های یخچال فریزر، یخچال ساده و تک، یخچال ساید بای ساید و دو قلو را انتخاب کنید.

 

۴- امکانات

یکی از مواردی که هنگام خرید یخچال باید به آن توجه کنید، امکانات یخچال است. یعنی شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یخچالی با امکانات آبریز، یخ‌ساز و حتی ساده و معمولی بخرید. توجه داشته باشید که هر چه امکانات یخچال بیشتر باشد، به طور قطع بر میزان افزایش قیمت هم موثر است.

 

۵- متراژ آشپزخانه

برای این که بتوانید در خرید یخچال، انتخاب مناسبی داشته باشید حتما به متراژ آشپزخانه خود توجه کنید.یخچال‌ها در اندازه‌های مختلف در بازار موجودند و شما می‌توانید یخچال مناسب خود را پیدا کنید. برای این کار دقت کنید که با نصب یخچال تا چه میزان فضا اشغال می‌شود و آیا شما به راحتی می‌توانید تردد کنید و کارهایتان را انجام دهید؟

 

۶- توجه به برند

یکی از مواردی که این روزها بسیار مورد توجه است، خرید یخچال و سایر لوازم خانگی از برندهای معروف و شناخته شده است.بهتر است هنگام خرید یخچال، به سراغ برندهای معروف و قدرتمند بروید تا مجبور نباشید بعد از خرید هزینه‌های بیشتری بابت تعمیرات و حتی تعویض آن بپردازید. در این زمینه، دور برندهای ناشناخته را خط بکشید.

 

۷- طراحی و رنگ یخچال

یکی از مواردی که در خرید یخچال باید به آن توجه کنید، طراحی و رنگ یخچال است.بعضی از یخچال‌ها با یک نمایشگر دیجیتالی روی صفحه، طراحی شده‌اند که به راحتی دمای داخل یخچال را نشان می‌دهند یا به همان شکل ساده در بازار موجودند. همچنین از آن جایی که یخچال به دلیل بزرگ بودن، تاثیر زیادی در دکور آشپزخانه دارد بهتر است طرح و رنگ یخچال، متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب شود.

 

۸- خرید از فروشگاه‌های معتبر

یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال فریزر باید به آن بسیار توجه کنید، خرید یخچال از فروشگاه‌های معتبر است. گاهی ممکن است فروشنده، یخچالی را به شما بفروشد که قطعات آن اصل نباشد پس بهتر است قبل از خرید به چند فروشگاه سر بزنید و شماره سریال یخچال مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

فروشگاه اینترنتی برادران حبیب زاده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های پخش لوازم خانگی و دیجیتال با بیش از چهار دهه تجربه، با پایبندی به تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و دیجیتال در استان گیلان ، کشورایران تبدیل شود. به محض ورود به سایت با دنیایی از کالاهای لوازم خانگی ، تلوزیون های هوشمند ، یخچال ساید ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و… رو به رو می‌شوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در اینجا پیدا خواهید کرد.

 

 

۹- گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، یکی از مهم‌ترین موارد راهنمای خرید یخچال است. وجود گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر، بابت یک سری از خطرات احتمالی که ممکن است برای یخچال اتفاق بیفتد، خیالتان را راحت می‌کند.