لوازم خانگی؛ویژگی مهم تلویزیون هوشمند

سئو کار
24 تیر 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید و قیمت تلویزیون هوشمند

کاربرد تلویزیون هوشمند

شاید شما هم جزء آن دسته از کاربران هستید که برای مشاهده فیلم و سریال‌های جدید و محبوب از سرویس‌های اینترنتی پخش فیلم استفاده می‌کنید! در بسیاری از مواقع ممکن است از این سرویس‌ها روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید و اگر فیلم‌ها را روی تلویزیون پخش کنید، ممکن است نیاز به دانلود و پخش آن به کمک هارد یا فلش روی تلویزیون داشته باشید.

چند سالی است که شرکت‌های تولید تلویزیون، اقدام به تولید تلویزیون‌های هوشمندی کرده‌اند که قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مهمترین قابلیتی که یک تلویزیون هوشمند دارد، امکان اتصال به اینترنت است! با این قابلیت شما می‌توانید نرم‌افزارهای تلویزیون خود را آپدیت کنید، از سرویس‌های پخش آنلاین فیلم استفاده کنید، وب‌گردی کنید و در نهایت، هر کاری که با اینترنت قابل انجام است را انجام دهید.

 

تفاوت تلویزیون هوشمند و معمولی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین این دو نوع تلویزیون وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌، این است که تلویزیون معمولی سیستم‌عامل ندارد؛ درحالی‌که تلویزیون هوشمند دارای سیستم‌عامل است و شما می‌توانید برنامه‌های مختلفی روی آن نصب کنید.از طرف دیگر، تلویزیون‌های معمولی امکان اتصال به اینترنت را ندارند و تنها از طریق آنتن امکان پخش برنامه‌ها را دارند؛ در حالی که در تلویزیون‌های هوشمند شما به‌راحتی می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته و از همین طریق فیلم و سریال ببینید.

 

 

ویژگی‌های مهم تلویزیون هوشمند

 

۱. اتصال تلویزیون به اینترنت

اولین و مهم‌ترین قابلیتی که باعث ایجاد تفاوت بین تلویزیون‌های هوشمند و معمولی می‌شود، امکان اتصال به اینترنت است! در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، شما نه‌تنها در برنامه‌های مختلف آن امکان اتصال به اینترنت را دارید، بلکه دقیقاً مانند موبایل و لپ‌تاپ می‌توانید به وب‌گردی بپردازید؛ بنابراین خرید یک تلویزیون هوشمند می‌تواند شما را تا حدودی از لپ‌تاپ برای وب‌گردی بی‌نیاز کند.

 

۲. امکان نصب نرم‌افزار

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم تلویزیون‌های هوشمند این است که سیستم‌عامل دارند! وجود سیستم‌عامل در چنین تلویزیون‌هایی به شما کمک می‌کند که بتوانید انواع نرم‌افزارهای موردنیاز خود را بر روی آن نصب کنید. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهایی که بر روی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، می‌توان به برنامه‌های وضعیت آب‌وهوا و همچنین شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. همچنین برنامه‌های جانبی مختلفی روی برندهای مختلف تلویزیون‌های هوشمند هم وجود دارد؛ مثلاً در برخی برندهای نرم‌افزارهای مربوط به لاغری وجود دارد که با کمک آن می‌توانید در منزل ورزش کنید.

 

۳. امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری فیلم

شبکه‌های اجتماعی بخش جدانشدنی از زندگی روزمره افراد است و بسیاری از افراد روزانه چندین ساعت در آن‌وقت می‌گذرانند! حال گاهی اوقات افراد برای مشاهده ویدئوها نیاز به یک صفحه‌نمایشگر بزرگ‌تر دارند تا به‌راحتی بتوانند ویدئوی موردنظر خود را مشاهده کنند؛ به‌عنوان‌مثال فرض کنید می‌خواهید یک ویدئوی آموزشی را در یوتیوب ببینید! در این صورت شاید صفحه موبایل و لپ‌تاپ کیفیت لازم را نداشته باشد که با استفاده از تلویزیون هوشمند، می‌توانید آن ویدئو را در صفحه‌نمایش باکیفیت تلویزیون خود ببینید و لذت ببرید.

 

۴. امکان استفاده از وب‌کم

در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند جدید، وب‌کم وجود دارد! این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام چت تصویری به‌راحتی بتوانید تصویر خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارید. وب‌کم معمولاً برای نرم‌افزار اسکایپ که در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر هم روی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد یا قابل نصب هستند که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید از وب‌کم خود برای چت تصویری استفاده کنید.

 

مزایای اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت چیست؟

امکان مشاهده زنده اخبار و اتفاقات

همه ما افراد زیادی را دیده‌ایم که در تلویزیون اخبار و اتفاقات روزانه را دنبال می‌کنند! حتی در تلویزیون‌های قدیمی که افراد از طریق کانال‌های خبری و از طریق آنتن تلویزیونی، اخبار را دنبال می‌کردند. در حال حاضر بسیاری از اخبار تلویزیونی به‌صورت آنلاین هستند و ممکن است افراد به دیدن اخبار و اتفاقات روزانه به‌صورت آنلاین هم علاقه داشته باشند که در این صورت با کمک تلویزیون‌های ساده امکان مشاهده آن وجود ندارد.

 

امکان وب‌گردی و بازدید از سایت‌های مختلف

شما با استفاده از اسمارت تی وی به‌راحتی می‌توانید هر سایتی که نیاز دارید را مشاهده کنید؛ دقیقاً مانند زمانی که با موبایل یا لپ‌تاپ در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستید.

 

امکان اجرای بازی‌های ویدئویی آنلاین

می‌دانید که برای بازی کردن هر چقدر صفحه‌نمایشگر بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر باشد، لذت بازی کردن چندین برابر می‌شود. در اسمارت تی وی شما به‌راحتی می‌توانید در وارد سایت‌های بازی آنلاین شوید و از بازی کردن لذت ببرید. تنها چیزی که برای بازی با کیفیت به آن نیاز دارید، یک اینترنت پر سرعت است تا لذت بازی آنلاین را برای شما بیشتر کند.

 

امکان چک کردن وضعیت آب‌وهوا

یکی از برنامه‌هایی که در اکثر تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، برنامه چک کردن وضعیت آب‌وهوا است! در واقع کاربران گاهی اوقات نیاز دارند که آب‌وهوای یک شهر یا منطقه خاص را ببینند و معمولاً این کار را به کمک موبایل انجام می‌دهند. یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی تلویزیون‌های هوشمند، وجود برنامه‌های چک کردن وضعیت آب‌وهوا است. در واقع شما می‌توانید به‌جای استفاده از موبایل، وضعیت آب‌وهوای منطقه موردنظر خود را با کمک برنامه‌های موجود در اسمارت تی وی ببینید.

 

خرید و قیمت تلویزیون هوشمند 

فروشگاه اینترنتی برادران حبیب زاده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های پخش لوازم خانگی و دیجیتال با بیش از چهار دهه تجربه، با پایبندی به تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و دیجیتال در استان گیلان ، کشورایران تبدیل شود.شما میتوانید برای مشاهده قیمت انواع تلویزیون هوشمند با بهترین کیفیت بر روی فروشگاه حبیب زاده کلیک کنید.