معرفی کمپرسور اینورتر دیجیتال

مهیار
4 بهمن 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معرفی کمپرسور اینورتر دیجیتال

فهرست مطالب

معرفی کمپرسور اینورتر دیجیتال

قبل از هرچیزی باید در مورد نحوه کار یخچال ها صحبت کنیم. یخچال ها مهم ترین وسیله در زندگی ما انسان ها می باشند. در پشت یخچال ها لوله هایی وجود دارد که در آن ماده سیالی به نام HFC جریان دارد، این ماده می تواند بین دو حالت مایع و گاز تغییر کند. این ماده در اول به صورت مایع در لوله ها جریان دارد. و برای تبدیل شدن به گاز نیازمند انرژی زیادی است. کمپرسور این انرژی را با گرفتن گرما ( انرژی) از محصولات غذایی موجود داخل یخچال تامین می کند. پس از تبدیل شدن این مایع به گاز، وارد کمپرسور ها می شوند تا دوباره به مایع تبدیل شوند. اینجاست که کمپرسور ها وارد این چرخه ابدی تبدیل گاز و مایع می شوند و نقش حیاتی در عملکرد یخچال ها دارند.

کمپرسور های قدیمی

کمپرسور های قدیمی در یخچال قابلیت تغیر و کنترل سرعت را ندارند و تک سرعته می باشند. از طرفی کمپرسور ها باید طوری طراحی بشوند که حداکثر فشار گرمایی را تحمل کنند. همانطور که گفتیم یخچال با گرفتن گرمای محیط و از بین بردن گرمای داخل فضای یخچال، خنک می شود. به همین منظور در جاهای گرمسیر یا فصل تابستان به علت باز و بسته کردن در یخچال و نفوذ گرما محیط سرد به هم . در این شرایط کمپرسور باید از این همه توده ی گرمایی پشتیبانی کند و یخچال را خنک سازد. به همین دلیل تمام کمپرسور های قدیمی طبق پیک مصرف و شرایط خیلی گرم ساخته می شوند. در طول سال شاید به اندازه ی 3 ماه تابستان به این عملکرد قوی نیاز داشته باشیم و از آنجایی که این کمپرسور ها قابلیت تنظیم سرعت ندارند، آنها در تمام طول سال در حالت اوج مصرف کار می کنند که باعث مصرف انرژی زیادی می شود.

کمپرسور اینورتر دیجیتال

کمپرسور اینورتر دیجیتال

کمپرسور اینورتر دیجیتال

 

این کمپرسور فقط با داشتن قابلیت تنظیم سرعت، تمام مشکلاتی که بالا ذکر کرده ایم را حل کرده است. این کمپرسور با سرعت و شتاب کار می کند، وقتی که سرعت بالا نیاز دارید، شتاب بالا هم نیاز است و اگر سرعت پایین نیاز باشد شتاب پایین هم نیاز است.
کمپرسور های اینورتر دیجیتال سرعت موتور را زمان هایی مثل روز های تابستانی افزایش می دهند و در باقی ماه های سال یا حتی شب های تابستان کاهش می دهند با این کار تا 20 الی 40 درصد در مصرف برق صرفه جویی می کند.

  • از مزیت این کمپرسور ها نسبت به مدل قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • جلوگیری از تغیر دمای یخچال در نتیجه سالم و تازه نگه داشتن غذاها
  • با صدای کم مانع برهم زدگی آرامش می شود
  • مصرف کم برق و انرژی

همچنین کمپرسور اینورتر دیجیتال هیچوقت خاموش و روشن نمی شود بلکه سرعت آن در کمترین حالت ممکن می ماند. این موضوع باعث افزایش طول عمر محصول می شود. درسته که کمپرسور اینورتر دیجیتال از کمپرسور معمولی گرانتر است اما با کاهش انرژی و مصرف برق، به صرفه تر عمل می کند.


برای مشاهده یخچال فریزر های اینورتر دیجیتال وارد سایت ما بشوید

برای ورود به سایت 365 کالا کلیک کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.