معرفی تمام برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

مهیار
12 بهمن 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معرفی تمام برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

معرفی تمام برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها امروزه از برنامه های شستشوی کاربردی و مفید زیادی بهره مند می باشند. اما ممکن است خیلی از افراد با نحوه کار و شرایط این برنامه ها آشنایی نداشته باشند. در این مقاله ما تمام برنامه های شستشو موجود در بازار مانند اسنوا، پاکشوما، جی پلاس، سامسونگ و … را بررسی کرده ایم. برای آشنایی با این برنامه ها با ما همراه باشید.

 

برنامه Cotton مخصوص لباس های کتان

لباس های کتان

دمای آب در این برنامه بسیار زیاد می باشد و برای لباس های کتان بسیار مناسب است. همچنین از این روش می توان برای لباس های رنگی ب میزان کثیفی زیاد استفاده کرد.

برنامه Cotton Eco : این برنامه هم برای شستن لباس های کتان و پنبه ای کاربرد دارد ولی در مصرف انرژی به صورت اقتصادی عمل می کند.


شستن لباس های پشمی با برنامه Wool

در این برنامه دمای آب از 40 درجه بالاتر نمی رود، زمان شستشو کوتاه است و تکان خوردن و سرعت چرخش دیگ بسیار آرام است. به همین دلیل بدون آسیب زدن به بافت لباس های پشمی، آنها را تمیز می کند.


الیاف مصنوعی را با برنامه Synthetic بشورید

 

این برنامه دارای دمای 60 درجه است و معمولا 80 دقیقه طول می کشد. از این رو برای شستن الیاف مصنوعی و پلاستیکی کاربرد دارد.


برنامه Sport؛ مخصوص لباس های ورزشی

لباس های ورزشی

این لباس ها بخاطر وجود الیاف میکروفیبر بسیار حساس می باشند و باید با آب با درجه پایین و به آرامی شسته شود. به همین منظور این برنامه مخصوص این لباس ها می باشد.


برنامه شستشو لباس های تیره Dark Wash

لباس های تیره اگر در شرایط ایده آل خود شسته نشوند معمولا رنگ آنها کم رنگ می شود. این برنامه برای این نوع لباس ها تنظیم می شود که آسیبی به آن وارد نکند.


برنامه شستشو intensive

پیشنهاد میشود از این روش برای لباس ها با میزان کثیفی متوسط و بسیار کثیف استفاده کنید. در این روش ابتدا لباس ها آبکشی و خیس داده می شوند تا چرک آن گرفته شود. این روش در از بین بردن لکه های روی لباس بسیار مناسب است.


روش شستشو Duvet یا Bedding؛ برای شستن پتو، ملحفه و غیره

شستشوی پتو، ملحفه، بالش

 

از این روش هم برای لباس های بسیار حساس که از الیاف ویژه ای مانند الیاف مخمل برخوردارند و هم برای شستن ملحفه، پتو و بالشت اسفتاده می شود.


برنامه شستشو Sensitive و Allergy Plus

بعضی از افراد ممکن است آلرژی خاصی داشته باشند. این برنامه، طولانی و به صورت آهسته پیوسته می باشد تا بتواند تمام میکروب ها، گرد و غبار و تمام عوامل آلرژی زا را از بین ببرد و مانع اذیت شدن افراد دارای آلرژی می شود.


برنامه شستشوی delicates یا Silk

لباس های ابریشمی و ساتن

لباس های ظریف مانند حریر، ابریشن و ساتن بسیار حساس می باشند. به خاطر همین این روش شستشو، لباس ها را با دور چرخش و دمای پایین می شوید تا از آسیب زدن به آنها جلوگیری کند. برای شستن این لباس ها از مایع لباسشویی استفاده کنید.


برنامه شستشو Night wash؛ شستشو در شب

اگر قصد شستشو در شب را دارید اما نمی خواهید صدای ماشین لباسشویی شما را اذیت کند از این روش استفاده کنید. در این برنامه صدای ماشین به حداقل ممکن می رسد.

برنامه Easy Care یا Easy Care+ اتوکشی آسان و ضد چروک

با اضافه کردن این روش لباس ها به اتوکشی کمتری نیاز پیدا خواهند کرد. در این روش دستگاه با تنظیم دمای آب و زمان شستشو از چروک شدن لباس ها جلوگیری میکند.


برنامه Pre Wash؛ برای تمیزی بیشتر

با اضافه کردن این برنامه، دستگاه قبل از انجام کار، یک دور لباس شما را خیس کرده یا به عبارتی آن را پیش شستشو می کند.

برنامه شستشو Curtains؛ مخصوص پرده

شستشوی پرده ها

پرده ها بخاطر قرار گرفتن در کنار پنجره ها، معمولا گرد و غبار زیادی دارند. علاوه بر این بسیار مهم است که در هنگام شستشو آسیب نبینند و مانع چروک شدن آنها نشود. در این برنامه ابتدا با یک آبکشی گرد و غبار پرده را می گیرند و سپس برای تمیز شدن کامل پرده ها دمای پایین را انتخاب می کند.

 

برنامه شستشو Eco؛ دوستدار محیط زیست

در این برنامه شستشو با بالاترین کیفیت خود در عین حال با کمترین حالت مصرف انرژی انجام می شود. در نظر داشته باشید این برنامه طولانی تر از بقیه برنامه ها می باشد.


برنامه Rinse

اگر این برنامه را استفاده کنید. دستگاه بعد از شستن کامل یک دور لباس ها را آبکشی می کند. همچنین اگر شما قبلا لباسی را دستی شسته اید و فقط نیاز به آبکشی دارد می توانید از این برنامه استفاده کنید.


برنامه Spin یا Gentle spin

معمولا لباس ها پس از شستن نیاز به خشک شدن در فضای آزاد دارند. اما اگر نیاز دارید که لباس پس از شستشو کامل خشک شود می توانید از این برنامه استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که مصرف برق در این روش زیاد است و ممکن است لباس چروک شود.


برنامه شستشو ترکیبی یا Mix

از این برنامه می توانید برای شستشوی لباس ها در رنگ ها و جنس های مختلف استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آنها نباشید.


برنامه شستشوی Daily wash یا Tshirt/Blousses

لباس های روزانه

برای شستن لباس هایی که روزانه پوشیده می شوند که معمولا کثیفی کمتری دارند و فقط کافیست بوی عرق آنها گرفته شود.


برنامه شستشوی سریع Quick

اگر زمان کمی دارید می توانید برای شستن لباس ها از برنامه Quick استفاده کنید. این برنامه در برند های متفاوت ممکن است 15 دقیقه ای یا 30 دقیقه ای باشد.


برنامه Time delay در لباسشویی

با استفاده از این برنامه شما می توانید در زمان آغاز فعالیت شستشو تاخیر ایجاد کنید. این تاخیر می تواند از 1 تا 24 ساعت باشد.


برنامه شستشوی Drum clean یا Empty

بر خلاف تمام برنامه ها، این برنامه برای شستن خود دیگ کاربرد دارد تا جرم و بوی نامطبوع داخل دستگاه از بین برود.


برنام sanitization یا Air wash-deodorization

این برنامه مخصوص شستشو و ضدعفونی کردن لباس های بیماران است.

برنامه Baby Care؛ مخصوص شستشوی نوزادان

مخصوص لباس های کودکان

پوست نوزادان بسیار حساس می باشد به همین خاطر شستن لباس های کودکان بسیار حائز اهمیت است. در این برنامه دمای آب را بالا می برد و لباس را چند بار آبکشی می کند تا مواد شوینده شیمیایی روی لباس باقی نماند.

 


برنامه Drain

زمانی که این برنامه را انتخاب کنید لباسشویی در هر مرحله ای باشد. آب را خشک می کند و در را باز می کند.