فر توستر چیست و چه تفاوتی با فر کانتر دارد؟

arya
9 اردیبهشت 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فر توستر چیست و چه تفاوتی با فر کانتر دارد؟

فر توستر چیست؟

آون توستر یک دستگاه برقی کوچک است که شبیه یک مینی فر مینی میباشد. اما به عنوان یک اجاق توستر هیبریدی عمل می کند. فر های توستر عمدتاً برای گرم کردن مجدد غذای باقی مانده، پختن غذاهای منجمد، برشته کردن نان و پخت در دسته های کوچک استفاده می شوند.

فر توستر

فر کانتر چیست؟

فرهای کانتر نسخه کوچک‌تری از فر های دیواری هستند که در اکثر آشپزخانه‌های مدرن وجود دارد. فر های کانتر برخی از مزایای یک فر، با اندازه کامل را در اندازه جمع و جور مناسب ارائه می دهند. این ویژگی، آنها را به گزینه ای عالی برای آشپزخانه های کوچکتر تبدیل می کنند.

فر کانتر

تفاوت بین فر کانتر و توستر چیست؟

تفاوت اصلی بین فر های کانتر و توستر، اندازه و عملکرد آنهاست. فرهای کانتر معمولاً بزرگ‌تر از فرهای توستر هستند و می‌توان از آنها برای پخت کامل، برشته کردن یا پخت طیف وسیعی از دستور پخت‌ها استفاده کرد. فرهای توستر معمولاً کمی کوچکتر هستند و محدوده تنظیمات محدودتری دارند.

با این حال، مرز بین فرهای توستر و کانتر، در طول سال‌ها به محوی گرایید. بسیاری از فر های توستر اکنون اندازه های بزرگتر و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند. برخی از تولیدکنندگان حتی از این اصطلاحات به جای هم استفاده می‌کنند یا محصولات خود را “فر توستر کانتر” می‌نامند. برخی از تفاوت های کانتر فر و توستر فر عبارت است از :

اندازه و ظرفیت

به طور معمول، فرهای توستر در مقایسه با فرهای کانتر کوچکتر هستند. برخی از اجاق‌های روی میز ممکن است به اندازه کافی بزرگ باشند که یک غذای کامل را بپزند، مانند یک شام تابه‌ای یا یک مرغ کامل سوخاری.

فرهای توستر موجود در بازار امروزه بسیار متفاوت هستند. آنها معمولاً برای نگهداری تکه‌های نان برای برشته کردن یا ظرفی برای گرم کردن مجدد، از جمله چند عملکرد دیگر، طراحی می‌شوند. فرهای توستر می توانند برای آشپزخانه های بسیار کوچک یا کارهای ساده انتخابی عالی باشند. برخی از فر های کانتر، به اندازه‌ای بزرگ هستند که یک سینی پخت 13×9 را در خود جای دهند.

امکانات

یک فر کانتر معمولاً قابلیت های بیشتری نسبت به فر توستر ارائه می دهد. فر توستر برای کارهای کوچک مانند برشته کردن یا گرم کردن مجدد بهترین است. اما ممکن است نتواند به دمای یک فر کانتر برسد. همچنین احتمال کمتری دارد که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کباب کردن، آماده‌سازی یا آب‌گیری را ارائه دهند.

فر های کانتر دارای طیف وسیعی از قابلیت‌ها هستند و اغلب می‌توانند برابر با یک فر با اندازه کامل باشند؛ مخصوصاً هنگام پختن یک ظرف برای یک یا دو نفر. از آنجایی که فر توستر معمولاً دارای مجموعه ای از عملکردهای ساده تر است، احتمال کمتری دارد که قابلیت جابجایی داشته باشند. با این حال، فر های حرارتی متعددی در بازار وجود دارند که تمام مزایای پخت و پز حرارتی را در اندازه‌ای جمع‌وجور و مناسب ارائه می‌دهند.

فواید

هم فرهای کانتر و هم فرهای توستر فواید مختلفی برای آشپزخانه شما دارند. هر دوی آن‌ها معمولاً دارای فضای داخلی نچسب هستند که به راحتی تمیز می‌شوند و به دلیل اندازه کوچک‌ترشان، معمولاً سریع‌تر از فرهای دیواری سنتی یا فرهای سنتی گرم می‌شوند. هر دو گزینه همچنین فضای پخت و پز بیشتری را برای آشپزخانه شما فراهم می کنند.

قابلیت های پخت فر توستر و کانتر

فرهای کانتر و توستر هم می توانند انواع غذاها را دوباره گرم کنند یا بپزند. مدل های کانتر این قابلیت را دارند که غذاهای کامل بپزند، مانند مرغ سرخ‌شده با وافل سیب‌زمینی و پیازچه یا ماهی سالمون سوخاری بالزامیک خردل عسلی. فرهای توستر برای پخت بیکن، پیش‌غذاهای منجمد، دسته‌های کوچک شیرینی و سبزیجات برشته عالی هستند.