راهنمای خرید پنکه؛ بهترین مدل های پنکه

سئو کار
9 خرداد 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید پنکه؛ بهترین مدل های پنکه

راهنمای خرید پنکه؛ بهترین مدل های پنکه

در فصل گرم یکی از وسایلی که می‌تواند به خنک شدن خانه کمک شایانی کند پنکه است که در انواع مختلفی هم ساخته می‌شود و مدل‌های متفاوتی هم دارد. پنکه هم می‌تواند به عنوان یک وسیله کمکی در کنار کولر آبی یا گازی مورد استفاده قرار بگیرد و هم برای اتاق‌های کوچک یا حتی اتاقک‌های نگهبانی و موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نکات مهم در خرید پنکه

متراژ خانه یا اتاق مورد نظر

اولین چیزی که در راهنمای خرید پنکه باید به آن دقت کرد، فضایی است که می خواهید پنکه را در آن استفاده کنید. زمانی که بخواهید یک پنکه مناسب برای خانه خود خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که متراژ اتاق یا سالن چند متر است و آیا پنکه می‌تواند چنین فضایی را تحت پوشش قرار دهد؟ اگر که توان پنکه کمتر از متراژ فضا باشد قطعا دمای محیط به شکل مطلوبی کاهش پیدا نمی‌کند و هوا خنک نمی‌شود. پس حتما در نظر داشته باشید که اندازه و توان پنکه باید با متراژ خانه شما هماهنگ باشد.

 

صدای پنکه

اگر به صدای اضافی محیط حساس هستید بدون شک صدای پنکه می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد و به همین جهت قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید. پنکه‌های بی‌صدا برای استفاده در شب نیز گزینه‌های بسیار بهتری هستند و مزاحمتی را برای خواب شما ایجاد نمی‌کنند.

 

امنیت پنکه

امنیت پنکه اهمیت بالایی دارد؛ چرا که پره‌های آن هنگام کار در حال چرخش است و می‌تواند به دست کودک شما یا حتی حیوان خانگی آسیب جدی وارد کند. پس اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید حتما مدلی با محافظ قوی و نزدیک به هم را انتخاب کنید تا انگشتان دست وارد پنکه نشود.

 

توجه به قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع در انتخاب پنکه

حتما توجه داشته باشید که پنکه قابلیت چرخش خودکار داشته باشد تا بهتر بتواند کل فضا را خنک کند و گردش هوای بهتری هم داشته باشد. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع نیز بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فضای مورد نظر را خنک کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این ویژگی تنظیم ارتفاع مربوط به مدل‌های پنکه ایستاده و سه منظوره است.

 

قابلیت تنظیم سرعت

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پنکه خوب قابلیت تنظیم سرعت آن است. به لطف این ویژگی شما بسته به دمای محیط می‌توانید سرعت پنکه را در حالت کم یا زیاد قرار دهید. هرچقدر که تعداد حالت های سرعت‌ پنکه بیشتر باشد شما دقیق‌تر می‌توانید یک سرعت مشخص را بسته به گرمای هوا انتخاب کنید.

 

قابلیت تایمر و ریموت کنترل

اگر می‌خواهید راحت‌تر به پنکه دسترسی داشته باشید و بتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید مدلی را انتخاب کنید که دارای ریموت کنترل باشد. به لطف ریموت شما کنترل راحتی به روی پنکه خواهید داشت و دیگر نیاز نیست برای تنظیم آن از جای خود بلند شوید. از طرفی برخی از پنکه‌ها دارای قابلیت تایمر هستند و می‌توانید مدت زمان کارکرد را برای آن‌ها مشخص کنید. برای مثال شما هنگام خواب می‌توانید مشخص کنید پنکه تا 3 ساعت بعد کار کند و بعد خاموش شود. این ویژگی هم می‌تواند بسیاری کاربردی باشد و از مصرف بیش از حد برق هم جلوگیری کند.

 

وزن پنکه

نکته بعدی که در راهنمای خرید پنکه باید در نظر بگیرید این است که اگر قصد دارید پنکه خود را جابجا کنید و یا در فضاهای مختلف از آن استفاده کنید، هنگام انتخاب پنکه باید وزن و راحتی حمل و نقل آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال پنکه های دیواری قابلیت جابجایی ندارند چون روی دیوار فیکس می شوند ولی پنکه رومیزی یا شارژی را می توانید به راحتی در محل موردنظر خود قرار دهید.

 

پره پنکه

یکی از نکات مهم در انتخاب پنکه می تواند پره پنکه باشد. تعداد پره های پنکه و همچنین قطر آنها در میزان باددهی تاثیر زیادی دارد.