ده نکته که باید در مورد ماشین لباسشویی بدانید

arya
22 فروردین 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ده نکته که باید در مورد ماشین لباسشویی بدانید

اگر به دنبال خرید ماشین لباسشویی هستید، مهم است که نیازهای خود را بدانید و بدانید که چه نوع ماشین هایی وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه به بازار بروید و یک دستگاه به خانه بیاورید، بهتر است ده نکته در مورد دستگاهی که می خواهید خریداری کنید، به یاد داشته باشید.

ماشین لباسشویی

ده نکته که باید در مورد ماشین لباسشویی بدانید

1. آیا ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک است یا تمام اتوماتیک؟

این ویژگی بستگی به نیازها و محدودیت های بودجه شما دارد.

2. تنظیمات شستشو :

بسیاری از ماشین‌ های تمام اتوماتیک، برنامه‌های مختلفی را برای شستشوهای مختلف، مانند شستشوی ظریف یا شستشوی پشمی، ارائه می‌دهند. برخی از آنها را می توان سفارشی کرد و حتی می توانید تنظیمات مورد علاقه خود را ذخیره کنید تا آنها را در دسترس داشته باشید. به دنبال چه نوع ویژگی هایی هستید؟

3. چرخش دورانی :

بسته به پارچه و نوع لباسی که می خواهید بشویید، چرخه چرخش که با دور در دقیقه (rpm) مشخص می شود، در دستگاه شما مهم می باشد. پارچه های ظریف را فقط باید در یک مرحله، 300 تا 500 دور بچرخانید. در حالی که اقلام قوی تر می توانند تا 100 دور در دقیقه بچرخند.

4. بهره وری ماشین لباسشویی :

ماشین شما در صرفه جویی در مصرف برق و آب چقدر کارآمد است؟ یک ماشین لباسشویی اقتصادی به معنای صرفه جویی در طولانی مدت است.

5. اندازه :

ماشین‌های با بار بالا، نسبت به ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک درب جلو، باریک‌تر هستند. آیا لازم است ماشین لباسشویی خود را در گوشه ای تنگ قرار دهید؟ یا می توانید فضایی اضافی ایجاد کنید و به ماشین لباسشویی بزرگتری نیاز دارید؟

6. ظرفیت بار :

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، به ماشینی نیاز دارید که بتواند بارهای بیشتری را در مقایسه با فردی با خانواده کوچک یا مجرد تحمل کند.

7. خشک کن :

آیا دستگاه شما خشک کن دارد؟ اگر زندگی پرمشغله‌ای دارید و زمانی برای شستشو ندارید، ماشین لباسشویی با خشک‌کن داخلی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

8. جنس درام :

جنس درام ماشین، می تواند انواع مختلفی داشته باشد. مانند پلاستیک، فولاد ضد زنگ یا حتی مینای چینی. فولاد، گران ترین و بادوام ترین نسخه است. همچنین، ممکن است مینا نسبت به مواد دیگر دوام کمتری داشته باشد، حتی اگر ارزان‌تر باشد.

9. درب جلو یا درب بالا بودن ماشین لباسشویی :

ماشین شما درب بالا میباشد یا درب جلو؟ مزایا و معایب مختلفی برای ماشین های بارگذاری بالا و جلو وجود دارد.

10. چرخه پیش خیساندن :

آیا پیش خیساندن دارد؟ اگر بچه‌هایی دارید که دوست دارند کثیف شوند یا لباس ها، لکه‌های سخت زیادی دارند، ممکن است بخواهید روی ماشین هایی با چرخه قبل از خیس کردن سرمایه‌گذاری کنید.