جزیره متحرکِ آیفون 14

مهیار
6 بهمن 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
جزیره متحرکِ آیفون 14

فهرست مطالب

جزیره متحرکِ آیفون 14

امروزه کیفیت و قابلیت های دوربین موبایل برای مصرف کنندگان حائز اهمیت است. شرکت ها هم در تلاش اند که دوربین هایشان را با هر مدل جدید ارتقاء بدهند.البته این ارتقاء دادن نیز مشکلاتی به همراه دارد، برای مثال دوربین گوشی ها روز به روز بزرگتر و بیشتر می شود بر خلاف گذشته که تلفن ها یک دوربین بسیار کوچکی داشتند. یکی از مشکلات بزرگ شدن این دوربین ها برجستگی آنها می باشد که درصد برخورد با سطوح را بیشتر می کند. اما مهمترین مشکلی که منجر به نا خوشایندی مصرف کنندگان شد اشغال کردن صفحه نمایش توسط قاب دوربین جلو و سنسور های آن است. تمام تلفن های همراه امروزی این مشکل را دارند و شرکت ها مجبوراند قسمتی از صفحه نمایش را فدای کیفیت دوربین کنند. به این قاب دوربین در گوشی های آیفون ناچ می گویند. ناچ ها از آیفون X پیداشون شد که با انتقاد زیادی همراه شد. شرکت اپل تو هر مدل جدیدتر این ناچ ها را کوچکتر می کرد اما همچنان کاربران از نتیجه راضی نبودند.
امسال با معرفی آیفون 14 پرو، پرومکس شرکت اپل با یک نوآوری مشکل بزرگ خودش را تبدیل به یک ویژگی نوین کرد.

بررسی جزیره متحرک dynamic island

اپل ناچ سری های گذشته را که یک قسمت فیزیکی و ثابت بود را به یک صفحه مشکی با قابلیت حرکت و تغییر سایز تبدیل کرد. و آنرا جزیره متحرک یا dynamic island نام گذاری کرد. خیلی ها بر این باورند که اپل با داینامیک آیلند یک قابلیت نو و کاربردی را در صنعت تلفن همراه وارد کرده است و شرکت های دیگه از این موضوع الگو می گیرند و داینامیک آیلند خودشان را می سازند. از نظر سخت افزاری این قسمت دارای 3 جزء است دوربین سلفی، مادون قرمز، دوربین TrueDepth که به ترسیم تصویر سه بعدی و عکاسی پرتره کمک میکنند.

کاربرد داینامیک آیلند

 

 

داخل داینامیک آیلند، ائلان ها و هشدار ها نمایش داده می شوند.مثلا اگر ساعت گوشی زنگ بزند آن قسمت به لرزش در می آید، اگر موسیقی در حال پخش باشد داخل داینامیک آیلند اطلاعاتش نشان داده می شود به علاوه با ضربه زدن بر روی جزیره متحرک آن قسمت بزرگ می شود و می توانید به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید.این قابلیت رابط کاربری این گوشی بسیار راحت و زیبا می سازد. از دیگر ویژگی ها می توان به این موارد اشاره کرد.

  • نمایش اتصال ایرپاد و شارژ باقی مانده آن
  • نمایش مقدار شارژ باقی مانده گوشی
  • تبدیل شدن به مستطیل بزرگ برای دسترسی سریع به مسیریابی MAP
  • نمایش امواج صوتی زمان باقی مانده و اطلاعات مسیقی
  • نمایش گراف صدا و مقدار زمان در هنگام مکالمه
  • نمایش اطلاعات در هنگام ضبط صدا
  • اعلام نتیجه در پرداخت آنلاین یا استفاده از NFC

کلام آخر

جزیره متحرکِ آیفون

آیفون 14 پرو ، 14 پرومکس

 

جزیره متحرک یک قابلیت انقلابی در صنعت تلفن همراه می باشد که فقط در گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس قرار گرفته است.همچنین اپل به شرکت های مرتبط (3rd party) اجازه ساخت برنامه های خود با استفاده از این قابلیت را داده است که باعث افزایش کاربرد این محصول در آینده می شود.


طبق توضیحات تکمیلی در متن بالا شما محصولات برندهای مختلف در راستای کالا دیجیتال و لوازم خانگی را در فروشگاه برادران حبیب زاده مشاهده فرمایید.

برای ورود به سایت 365 کالا کلیک کنید