تلویزیون های جی پلاس؛ آیا مناسب خرید هستند ؟

مهیار
29 دی 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تلویزیون های جی پلاس

فهرست مطالب

تلویزیون های جی پلاس؛ آیا مناسب خرید هستند ؟

از ویژگی های مهم یک محصول که تمام افراد موقع خرید تلویزیون به آن توجه می کنند برند آن می باشد. ممکن است اسم برند جی پلاس را شنیده باشید اما بخاطر شناخت کم از خریدن آن صرف نظر کرده اید. امروز قصد داریم در مورد تلویزیون های برند جی پلاس صحبت کنیم تا به شما عزیزان در شناخت بهتر محصولات و خرید مناسب کمک کنیم.
جی پلاس برای اینکه بتواند با هر سلیقه ای سازگار باشد تلویزیون های خود را در سایز های 32،40،43،50،55،58،65،75 اینچ تولید میکند. این تنوع در سایز بندی به کسانی که قصد خرید دارند کمک می کند که با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش تلویزیون های جی پلاس هم مانند سایز آن متنوع می باشد. این تلویزیون ها در سه کیفیت HD، Full HD و Ultra HD ( یا همان 4K) تولید می شوند. HD پایین ترین کیفیت را بین این سه گزینه دارد و بخاطر همین تلویزیون های HD اقتصادی تر می باشند. اگر شما به دنبال کیفیت بالا می گردید باید به سراغ مدل های 4K بروید.
همچنین در صفحه نمایش تلویزیون های جی پلاس از فناوری QLED به جای OLED استفاده می شود. در تلویزیون های QLED از نقاط کوانتومی استفاده می شود تا طیف رنگی گسترده تری و واقعی تری را ارئه بدهد. همچنین در این تلویزیون ها از نور پس زمینه LED استفاده شده است که تمام رنگ ها را از سیاه تا سفید به درستی نشان دهد و همچنین بازتاب نور های خارجی بر روی نمایشگر را نیز کاهش می دهد.

فناوری پنل تصویری

تلویزیون های جی پلاس

پنل تلویزیون های جی پلاس از نوع +IPS می باشند، از ویژگی های مهم این پنل ها می توان به زاویه دید گسترده، مقاوم بودن در برابر ضربه، روشنایی بیشتر رنگ ها اشاره کرد.پنل IPS رنگ های داخل تصویر را زنده تر و شاداب تر نشان می دهد و لذت تماشا کردن را برای مصرف کننده افزایش می دهد.
این تلویزیون ها از قابلیت HDR نیز بهره مند می باشند. HDR مخفف شده ی High dynamic range می باشد که به معنی دامنه ی وسیع دینامیکی تصویر می باشد که هر چی این دامنه بزرگتر باشد مقدار بیشتری از رنگ ها را نمایشگر پوشش می دهد. که همین امر باعث واقعی تر شدن رنگ ها می شود.
در این تلویزیون ها از HDR10 که استاندارد ترین HDR برای تلویزیون ها می باشد استفاده کرده اند، به همین منظور این تلویزیون ها قابلیت روشنایی تا 4000 نیت را دارند.

سیستم عامل

تمامی تلویزیون های هوشمند جی پلاس از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند که در اکثر تلویزیون ها اندروید نسخه 9 قرار داده شده است.
هوشمند بودن در کنار پشتیبانی اندروید ویژگی های زیادی را به این تلویزیون ها هدیه کرده است. مدیریت حافظه داخلی مناسب برای ضبط برنامه ها، نصب برنامه و بازی، متصل شدن به اینترنت و جستجوی وب از ویژگی های بارز این تلویزیون ها می باشد.

اتصالات تلویزیون جی پلاس

این تلویزیون ها از قابلیت بلوتوث بهره مند می باشند که می توان دستگاه های بی سیم مانند هدفون را به آن ها وصل کرد. همچنین این تلویزیون ها از کابل های HDMI arc برای اتصال به سینما های خانگی و کابل اپتیکال برای انتقال صوت مجهز می باشند.
که هر دو این کابل ها بخاطر فناوری بروز استفاده شده در آنها می توانند بهترین کیفیت صدا را انتقال بدهند.

 – قابلیت screen mirroring : یکی از قابلیت های بسیار کاربردی این تلویزیون ها screen mirroring  می باشد که اگر تلفن همراه شما نیز از این قابلیت پشتیبانی کند می توان به راحتی از طریق شبکه، تصاویر داخل تلفن همراه را بر روی تلویزیون پخش کرد   .

 – کیفیت صدا: صدای تلویزیون ها ممکن است از کیفیت فوق العاده برخوردار نباشد و دلیل آن هم وجود وسایل جانبی صدا در بازار می باشد. با این حال این تلویزیون ها از تکنولوژی دالبی با توان صوتی 16 یا 20 بهره مند می باشند که صدا را به صورت یکسان به اطراف پخش می کند.

 – قابلیت time shift: به این قابلیت تغییر زمان نیز می گویند. که به کمک آن می توان برنامه در حال پخش را چند دقیقه به عقب برد و قسمت مورد نظر را دوباره تماشا کرد.

سخن آخر
همانطور که گفتیم تلویزیون های جی پلاس از تکنولوژی و ویژگی های استاندارد روز دنیا برخوردار می باشند. و به لطف تنوع آن در تلویزیون های هوشمند این امکان را به شما عزیزان می دهد که بهترین انتخاب را با توجه به نیازتان داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.