تفاوت و ویژگی های تلویزیون هوشمند

مهیار
28 دی 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تلویزیون های هوشمند

فهرست مطالب

تفاوت و ویژگی های تلویزیون هوشمند

تلویزیون ها همیشه وسیله ای برای سرگرمی ما انسان ها بودند. هر چقدر این سرگرمی با کیفیت تر و راحت تر باشد، ما بیشتر می توانیم از اوقات فراغت خودمان لذت ببریم. تلویزیون هوشمند یک فناوری نوین در رابطه با همین موضوع، یعنی راحتی کاربر می باشد. این تلویزیون ها با قابلیت هایی که دارند تماشا فیلم و سریال را برای مصرف کنندگان بسیار آسان و لذت بخش می کنند. فرض بفرمایید در یک تلویزیون قدیمی قصد تماشا فیلمی را دارید. اول باید آن فیلم را بر روی حافظه یک USB یا دیسک بریزید و بعد آن را به تلویزیون خود متصل کنید تا بتوانید تماشا کنید. اما در تلویزیون های هوشمند این کار به راحتی چند دکمه می باشد. با نصب برنامه های مخصوص و اتصال به اینترنت به راحتی فیلم مورد نظر خود را تماشا کنید.
تلویزیون های هوشمند در سال های 2007 با شرکت HP و سال 2008 با شرکت سامسونگ که بسیار بهتر از HP عمل کرد، به دنیا معرفی شد. طولی نکشید که در سال 2015 تقریبا کل تلویزیون های بازار هوشمند شدند. امروزه شرکت ها با تمرکز بر این نوع تلویزیون ها، قصد دارند که در مدل های جدیدتر از فناوری و ویژگی بروز استفاده کنند تا حداکثر راحتی و لذت در استفاده از این محصول را به مصرف کننده ارائه دهند.

تلویزیون هوشمند چیست ؟

تلویزیون اسمارت یا هوشمند به تلویزیونی می گویند که مانند تلفن همراه عمل می کند. قابلیت اتصال به اینترنت و نصب انواع برنامه ها و بازی ها را دارد، دارای سیستم عامل اندروید است. از حافظه داخلی، پردازنده، رم (RAM) بر خوردار است که به اجرای برنامه ها و بازی ها کمک می کنند.

ویژگی های تلویزیون هوشمند

  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • نصب و اجرای برنامه و بازی های مختلف
  • تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین
  • داشتن مرورگر و قابلیت وب گردی
  • دارای اتصالات هوشمند
  • دارا بودن فرمان صوتی برای کنترل تلویزیون

اتصال به اینترنت

تلویزیون های هوشند را هم از طریق کابل LAN می توان به تلویزیون متصل کرد هم از طریق Wifi که دقیقه مانند تلفن همراه می باشد. وصل شدن به اینترنت امکان وب گردی، تماشای اینترنتی، بازی آنلاین، دانلود و نصب برنامه و … را به کاربر می دهد. به همین دلیل اتصال به اینترنت از مهم ترین ویژگی های تلویزیون های هوشمند به حساب می آید

اتصالات هوشمند

گاهی اوقات قصد دارید یک فیلم یا عکس داخل گوشی موبایلتان را به صورت دسته جمعی تماشا کنید. به لطف هوشمند بودن تلویزیون، یک قابلیتی وجود دارد به اسم screen mirroring می توانید تصاویر موبایل خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید. در این فناوری، تلفن همراه شما و تلویزیون هر دو به یک شبکه متصل می شوند و اطلاعات را از آن راه ارسال می کنند. البته باید در نظر بگیرید که گوشی تلفن شما هم باید از این قابلیت پشتیبانی کند.

تماشای آنلاین

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی اینترنت، تماشای فیلم و سریال به صورت تماشا آنلاین شده است. سرویس هایی مانند نتفلیکس، هولو، که اصطلاحا به آن ها استریمینگ سرویس می گویند، این امکان را به مصرف کننده می دهند تا بتوانند فیلم مورد نظر خود را با یک جستجو ساده تماشا کنند. حتی به دلیل وجود حافظه داخلی شما می توانید فیلم ها را دانلود و بر روی تلویزیون خود ذخیره کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

اگر شما عزیزان تلویزیون معمولی دارید اما دوست دارید از ویژگی های تلویزیون هوشمند که ذکر کرده ایم استفاده کنید. دیگر لازم نیست نگران خرید یک تلویزیون جدید باشید چون دستگاه هایی وجود دارند که می توان با اتصال آن ها تلویزیون خود را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی تبدیل کرد.

کلام آخر

اگر شما مایل به استفاده از ویژگی هایی که ذکر کردیم هستید، در خرید تلویزیون های هوشمند درنگ نکنید چون با توجه به تکنولوژی هایی که دارد راحتی و لذت تماشا را به شما هدیه می کند. به این نکته دقت کنید که یکی از لازمه های تلویزیون هوشمند داشتن اینترنت خانگی می باشد. چون بیشتر امکانات آن با اینترنت کار می کند.
همچنین هر شرکت رابط کاربردی و سیستم خاص خودش را در این تلویزیون ها قرار می دهد به همین خاطر امکان دارد تلویزیون برند های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند.


طبق توضیحات تکمیلی در متن بالا شما می توانید محصولات برندهای مختلف در راستای کالا و لوازم خانگی را در فروشگاه برادران حبیب زاده مشاهده کنید.

برای ورود به سایت 365 کالا کلیک کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.