تفاوت محدوده اجاق گاز با اجاق فر چیست؟

arya
22 فروردین 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کلمات محدوده اجاق، اجاق گاز و اجاق به جای یکدیگر به کار می روند. اما تفاوت هایی وجود دارد که درک آنها مهم است. وقتی صحبت از وسایل آشپزخانه می شود، فر یک حفره محصور برای پخت است، اجاق گاز یا اجاق گاز سطحی باز و صاف است که روی آن غذا می پزید، و محدوده اجاق یا اجاق گاز وسیله ای مستقل با هر دو است. این راهنما، این وسایل رایج را با عمق بیشتری بررسی می کند و سردرگمی را برطرف می کند.

محدوده اجاق در مقابل اجاق گاز سطحی: آیا آنها یکسان هستند؟

همانطور که آشپزی خانگی تکامل یافته است، بیشتر ما دیگر در شومینه یا از چوب و زغال سنگ آشپزی نمی کنیم. به همین دلیل، عباراتی که ما برای توصیف لوازم خود استفاده می کنیم تغییر کرده است و خود لوازم متنوع شده اند.

محدوده اجاق چیست؟

یک مجموعه آشپزخانه، اجاق گاز و فر را ترکیب می‌کند و منبع سوختی دارد که یا گاز یا برق است. این یک راه حل پخت و پز همه در یک است که آن را به یک وسیله معمولی آشپزخانه تبدیل می کند که در بسیاری از خانه های آمریکایی یافت می شود. محدوده های اجاق  از نظر فضا کارآمد هستند. با ترکیب اجاق گاز و فر، به راحتی می توان تمام کارهای پخت و پز خود را مانند  تفت دادن و برشته کردن را در یک مکان انجام داد.

محدوده اجاق گاز

اجاق گاز سطحی چیست؟

از لحاظ تاریخی، اجاق‌ها شامل حفره‌ای برای سوزاندن چوب یا زغال سنگ بودند که برای گرمایش خانه‌ها استفاده می‌شدند. امروزه، بیشتر مردم از اصطلاح “اجاق گاز” به معنای لوازم آشپزخانه مدرن استفاده می کنند که اجاق گاز و اجاق گاز را در یک ترکیب می کند.

اجاق‌ها امروزی تقریباً همیشه از گاز یا برق برای سوخت استفاده می‌کنند و منحصراً برای تهیه غذا استفاده می‌شوند.

اجاق گاز سطحی

تفاوت بین محدوده اجاق گاز و اجاق گاز سطحی چیست؟

اگر محدوده ای را اجاق گاز بنامید، مردم متوجه منظور شما خواهند شد. در دوران مدرن، اصطلاحات اجاق گاز و محدوده اغلب به جای یکدیگر برای توصیف دستگاه آشنا استفاده می‌شوند که دارای یک حفره اجاق برای پخت و یک اجاق گاز در بالا برای گرم کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها است.

اجاق گاز یا اجاق گاز وسیله ای است که هم اجاق گاز و هم اجاق گاز را ترکیب می کند. با این حال، به طور دقیق، اجاق گازها قبل از طیف وسیعی از آشپزخانه های مدرن برای گرم کردن خانه ها وجود داشته و همیشه برای تهیه غذا از آنها استفاده نمی شود.

محدوده اجاق در مقابل فر: کدام، کدام است؟

محدوده اجاق، یک دستگاه دو در یک با ترکیب اجاق گاز و صفحه است. اجاق دیواری یا فر، وسیله پخت و پز مخصوص است که می تواند در فضای دیوار شما تعبیه شود و جدا از صفحه اجاق شما قرار گیرد.

اجاق فر چیست؟

فر، فضایی گرم و داخلی است که برای پخت غذا استفاده می شود. به طور خاص، این منطقه مهر و موم می گردد که برای کباب کردن و پختن استفاده می شود. از لحاظ تاریخی، کوره‌ها معمولاً از چوب یا زغال سنگ سوخت می‌گیرند. اما امروزه معمولاً برقی یا گازی هستند و در سبک‌های معمولی یا همرفتی موجود هستند. اجاق فر ها را می توان به عنوان بخشی از یک محدوده اجاق قرار داد یا می توانند لوازم جداگانه ای باشند. اما وقتی از کلمه اجاق فر استفاده می کنیم، فقط در مورد یک دستگاه داخلی صحبت می کنیم، نه اجاق گاز.

اجاق فر

فر محدوده اجاق چیست؟

اگر اصطلاح اجاق گاز را شنیدید، احتمالاً به یک محدوده استاندارد اشاره دارد. سازندگان لوازم خانگی، از این اصطلاح استفاده نمی کنند؛ زیرا دو چیز منحصر به فرد را با هم ترکیب می کند: یک محدوده و یک فر. یک اجاق گاز، ترکیبی از یک اجاق فر، و یک اجاق گاز است. در حالی که یک اجاق گاز یا بخشی از یک محدوده، یک دستگاه جداگانه است.

فر محدوده اجاق

اجاق گازی در مقابل اجاق دیواری: مزایا و معایب آن چیست؟

مطمئناً هر گزینه مزایا و معایبی دارد و همه اینها به عادات آشپزی، فضای شما و بودجه شما بستگی دارد. برخی اجاق‌های دیواری، آسان‌تر نصب می‌شوند. اکثر اجاق‌های دیواری در اطراف سطح چشم قرار می‌گیرند و در حالت خم شدن، زانو زدن برای قرار دادن یا برداشتن مواد غذایی سنگین، کوتاه می‌شوند. با این حال، یک محدوده اجاق، می‌تواند ارزش و سبک زیبایی شناختی بیشتری نسبت به اجاق‌های دیواری یا آشپزخانه سنتی ارائه دهد. ترکیب اجاق دیواری و اجاق گاز، به احتمال زیاد هزینه بیشتری خواهد داشت. در پایان، انتخاب بهترین گزینه به وسایلی بستگی دارد که می توانند زندگی در آشپزخانه را برای شما آسان تر کنند.