بهترین اندازه سینک آشپزخانه

arya
16 اردیبهشت 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین اندازه سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه چیست ؟

سینک ظرفشویی، یک لوله کشی کاسه ای شکل برای شستن ظرف ها است. این ابزار، دارای یک شیر آب هستند که آب سرد و گرم را تامین می کند و ممکن است دارای ویژگی اسپری برای شستشوی سریعتر باشد. آنها همچنین دارای یک زهکشی برای حذف آب مصرفی هستند. این تخلیه ممکن است خود شامل یک صافی و یا دستگاه خاموش کننده و یک دستگاه جلوگیری از سرریز باشد. بسیاری از سینک ها به خصوص در آشپزخانه ها در مجاورت یا داخل پیشخوان نصب می شوند.

یکی از نکاتی که هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن توجه کنید، بررسی اندازه آن می باشد. بررسی اندازه سینک آشپزخانه، برای این که بفهمید سینک ظرفشویی مناسب آشپزخانه تان است یا نه، بیشتر از آنچه به نظر می رسد ضروری است. شما باید هم اندازه کانتر و هم کاربرد اصلی سینک را در نظر داشته باشید. اگر آشپزی زیادی انجام می دهید و به فضایی برای شست وشوی قابلمه ها و تابه های بزرگتر نیاز دارید، یک سینک بزرگتر با کاسه های عمیق تر مفید خواهد بود. حتی ممکن است ارزش تلاش برای ارتقاء را دارا باشد. با این حال، یک سینک بزرگ در یک فضای کانتر کوچک می تواند مشکلاتی را هم در حین نصب و هم به طور کلی از تمیز نگه داشتن سینک آشپزخانه تا تعمیر و نگهداری ایجاد کند.

اندازه گیری سینک ظرفشویی

اندازه گیری سینک

با اندازه سینکی که در حال حاضر در آشپزخانه تان نصب می باشد، شروع کنید. ممکن است قبل از انجام اندازه گیری ها، به برداشتن سینک کمک کند. اندازه سینک را برای عرض و طول، از لبه به لبه، و عمق کاسه اندازه گیری کنید. به محل لوله کشی زیر سینک، به ویژه محل تخلیه سینک آشپزخانه توجه کنید.

اندازه گیری ضروری دیگر، عمق کانتر است که از لبه پشتی تا جلوی کانتر اندازه گیری می شود. عرض سینک باید به طور ایمن و در مرکز کابینت قرار گیرد. از جمله فضایی برای برآمدگی لبه سینک را نیز باید در نظر بگیرید. از این جزئیات آگاه باشید، زیرا سبک های مختلف سینک، بیش از اندازه کاسه، فضای بیشتری را روی میز اشغال می کند.

برای مثال، بیشتر سینک‌های آشپزخانه، لبه‌ای 1.2 اینچی دارند. بنابراین یک پشتی که روی لبه پشتی میز لمینت تعبیه می شود، می‌تواند با لبه‌های سینک ظرفشویی آشپزخانه تداخل ایجاد کند. یک سینک آشپزخانه خانه‌های مزرعه، به یک کابینت سفارشی برای قرار دادن پانل جلویی پیش‌بند نیاز دارد که قرارگیری سینک در امتداد میز را نیز تغییر می‌دهد. مهم است که مطمئن شوید فضایی برای سینک و چند اینچ اضافی وجود دارد.

نکات اضافی در مورد نحوه انتخاب اندازه مناسب سینک آشپزخانه عبارتند از:

  • برای راحتی و دسترسی، سینک را نزدیک به لبه جلویی پیشخوان قرار دهید.
  • عمق کاسه و محل زهکشی می تواند بر میزان فضای موجود در زیر سینک برای مواردی مانند دفع زباله و سیستم های تصفیه آب تأثیر بگذارد.
  • اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در دو طرف سینک برای تهیه غذا به خصوص در یک مکان گوشه ای دارید.

هنگام بررسی نحوه تعویض سینک آشپزخانه، سینک جدید باید در کابینت موجود قرار گیرد و با محل لوله کشی مطابقت داشته باشد. اگر محل زهکشی متفاوتی را با سینک جدید انتخاب کنید، لوله کشی باید برای جا دادن آن تنظیم شود و ممکن است به کمک یک لوله کش نیاز داشته باشد. انتخاب سینک ظرفشویی با ابعاد متفاوتی نسبت به کابینت یا کانتر در حال حاضر امکان پذیر است. فقط برای تنظیم کابینت پیشخوان و لوله کشی در صورت نیاز برنامه ریزی کنید.