آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق Screen mirroring

مهیار
8 بهمن 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق Screen mirroring

فهرست مطالب

آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق Screen mirroring

امروزه هدف شرکت ها از افزودن تکنولوژی های جدید به محصولاتشان رابط کاربری بهتر و راحتی مصرف کنندگان می باشد. یکی از عمل هایی که در این مورد انجام میگیرد سازگار کردن دستگاه های مختلف به یکدیگر به وسیله ارتقاء امکانات آنها است. امروز قرار است در مورد تکنولوژی هایی صحبت کنیم که می توان به کمک آنها گوشی تلفن را به تلویزیون متصل کرد. به وسیله این اتصال ما میتوانیم تصاویر موجود داخل تلفن همراه خود را برروی تلویزیون تماشا کنیم.

 

 

آموزش اتصال تلفن همراه به تلویزیون به صورت بی سیم

قابلیت اسکرین میرورینگ در سامسونگ

قابلیت اسکرین میرورینگ در سامسونگ

 

 

تلویزیون ها از برند های متفاوت، روش های اتصال مخصوص خودشان را دارند. اما روش که امروز قرار در موردش صحبت کنیم screen mirroring نام دارد و در تمام تلویزیون های هوشمند ایرانی مانند اسنوا و اکثر تلویزیون های هوشمند خارجی کار می کند. در نظر داشته باشید که این روش فقط بر روی گوشی موبایل با اندروید بالاتر از 4.2.2 که دارای قابلیت انتقال تصاویر مانند screen share یا MiraCast می باشد کار می کند.
(در موبایل های آی او اس ممکن است این روش بخاطر تفاوت سیستم عامل کار نکند)

همچنین ما برای اتصال نیازمند هوشمند بودن تلویزیون یا پشتیبانی آن از قابلیت screen mirroring می باشیم. در این روش تلویزیون و تلفن همراه از طریق شبکه به هم متصل می شوند به همین خاطر تلویزیون شما باید قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد. اکثر تلویزیون های هوشمند قابلیت انجام این کار را دارند و اگر تلویزیون شما هوشمند نباشید باید دانگل میراکست تهیه فرمایید و به تلویزیون خود متصل کنید. این نکته هم ذکر کنم که قابلیت اتصال گوشی به تلفن همراه ممکن است نام های مختلفی مانند (Screen Mirroring, Screen Share, MiraCast, MiraShare) داشته باشد اما کارکرد همه ی آنها یکسان است.

بیشتر بخوانید : تفاوت و قابلیت تلویزیون های هوشمند.

 

 

 

 

مراحل اتصال تلفن به گوشی موبایل با قابلیت اسکرین میرورینگ

قابلیت اسکرین میرورینگ

  • اول از طریق منو تلویزیون قابلیت اسکرین میرورینگ انتخاب کنید. ( در تلویزیون های سامسونگ، الجی و سایر بند ها ممکن است نام این قابلیت Smart view، Screen share، MiraCast باشد.)
  • در تلفن همراه خود وارد منو Screen mirroring بشوید. این قابلیت معمولا در قسمت بار اعلانات تلفن های همراه در کنار وای فای و بلوتوث قرار دارد.
  • بعد از باز کردن منو این قابلیت، تلفن همراه شروع به جستجو دستگاه های قابل اتصال اطراف می کند و بعد از پیدا کردن تلویزیون مورد نظر روی آن ضربه بزنید
  • بعد از طی کردن این مراحل شما باید صفحه گوشی تلفن خودرا بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

متصل بودن تلفن همراه به برنامه VPN ممکن است بخاطر تغییر آیپی باعث اختلال در اتصال شود، در صورت روشن بودن بهتر است آنرا خاموش کنید.

 

 

اتصال تلفن همراه با استفاده از کابل

شما برای اتصال به صورت با سیم به یک کابل HDMI نیازمندین. این کابل ها رایج ترین و با کیفیت ترین در اتصال تصاویر به حساب می آیند و در تمام دستگاه ها کاربرد دارند. برای انجام این کار شما باید یک کابل HDMI تهیه فرمایید که یک طرف آن دارای سوکت مخصوص گوشی تلفن همراه شما باشد. تلفن های همراه معمولا دارای پورت Mini، Micro یا Type C می باشند که باید کابل را متناسب به پورت گوشی خود انتخاب فرمایید.
اگر شما دارای کابل HDMI معمولی می باشید می توانید از مبدل هایی مانند MHL مخصوص گوشی خود برای تبدیل سوکت HDMI به سوکت گوشی خود استفاده کنید این روش بیشتر برای گوشی های Type C به کار می رود .

 

 

کلام آخر

در این دو روشی که توضیح داده ایم شما به راحتی می توانید با گوشی تلفن همراه به تلویزیون خود وصل شوید. فقط در نظر داشته باشید که ممکن است نام این تکنولوژی در برند های متفاوت فرق کند برای اطمینان از دارا بودن دستگاه های خود به دفترچه اطلاعات یا منوی تلویزیون خود مراجعه کنید.


طبق توضیحات تکمیلی در متن بالا شما می توانید محصولات برندهای مختلف در راستای کالا و لوازم خانگی را در فروشگاه برادران حبیب زاده مشاهده کنید.

برای ورود به سایت 365 کالا کلیک کنید