راهنمای خرید اجاق گاز با کیفیت

سئو کار
18 تیر 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز با کیفیت در گیلان

اجاق گاز یک وسیله مهم، بسیار کاربردی و البته ضروری در آشپزخانه است. تقریبا در هر خانه‌ای هر روز از اجاق گاز استفاده می‌شود و ممکن است تا سال‌ها برای تعویض و تغییر آن اقدام نکنید. پس باید در هنگام خرید این وسیله ضرروی بدانید که اجاق گاز خوب کدام است و کدام نوع آن برای شما و خانه‌ مناسب است. در واقع باید به این خرید به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنید و در انتخاب اجاق گاز مورد نظر خود بیشترین دقت را داشته باشید.

 

انواع مدل اجاق گاز را بشناسید

برای خرید اجاق گاز باید بدانید که به طور کلی آن ها به 4 دسته تقسیم می‌شوند و برای اینکه کدام مدل را انتخاب کنید، توضیحاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.
گاز صفحه ای یا گاز توکار
گاز رومیزی
گاز برقی
گاز مبله یا گاز ایستاده

 

گاز صفحه ای یا گاز توکار را بشناسید

اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز توکار دارای جنس های استیل، شیشه ای و سرامیکی بوده و بر روی کابیت همانطور که از اسم آن پیداست به صورت توکار نصب میگردند. اجاق گاز به صورت یک صفحه ای بر روی کابینت قرار میگیرد. ” گاز تو کار ” قابل جابه جایی نیستند. اکثر اجاق گازهای صفحه‌ای، گازی هستند اما چند برند داخلی و خارجی، اجاق های برقی با صفحه های لمسی شیک و زیبا تولید کرده‌اند. تعداد شعله‌های گاز توکار از 1 شعله تا 6 شعله متغیر هستند. از محاسن گاز صفحه ای یا گاز توکار این هست که جمع و جور هستند و جای کمتری را اشغال می‌کنند و بسیار شیک و زیبا هستند . کارایی و قدرت این نوع اجاق گازها با گازهای بزرگ مبله تفاوتی ندارد. گاز صفحه ای یا گاز توکار معمولا 4 و 5 شعله پرفروش ترین مدل این نوع هستند.

 

گاز رومیزی + محاسن و معایب آن

بهتر است بدانید که گاز رومیزی، کارایی و امکانات پایین‌تری نسبت به سایر اجاق گازها دارند، ارزان تر از گاز توکار هستند و راحت نیز جا به جا می شوند اما از تعداد شعله های کم برخوردارند و امکانات و زیبایی اجاق گاز توکار نسبت به آنها بیشتر است. به همین خاطر برای مکان های اداری که پخت و پز کمی دارند مناسب‌تر هستند اما پیشنهاد می‌کنیم که برای خانه از گازهای توکار استفاده کنید.

 

گاز برقی و شناخت این محصول

اجاق برقی دارای ظاهری شیک، با برق کار می‌کنند و به جای پیچ‌های معمول شعله های اجاق، صفحه های لمسی و دیجیتال دارند. این نوع از اجاق گاز برقی دارای ایمنی بیشتری نسبت به گازهای دیگر از نظر نشت گاز هستند و به علت قدرت بالا، زمان پخت و پز را کم می‌کنند اما از طرفی مصرف برق با استفاده از گاز برقی بالا می‌رود و در قطعی برق کارایی ندارند.

 

معرفی گاز مبله یا گاز ایستاده

از پر فروش ترین و متداول ترین نوع اجاق گازها گاز مبله یا گاز ایستاده هستند. لازم است بدانید که اجاق گاز ایستاده یا اجاق گاز مبله فضای بیشتری را اشغال میکنند. این مدل از اجاق گاز ها دارای فر هستند و معمولا در چهار و پنج شعله تولید می شوند.

 

آشنایی با انواع جنس اجاق گاز

این روزها اجاق گازها با جنس‌های متفاوتی وارد بازار می‌شوند که از پر استقبال‌ترین جنس‌های اجاق گاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد و محاسن و معایب آن را برشمرد.
گاز استیل
گاز سرامیکی
گاز شیشه ای
گاز استیل و شیشه
ترکیب جنس های فوق

 

در هنگام انتخاب اجاق گاز به تعداد شعله گاز توجه کنید

اجاق گازی که شعله‌هایی با اندازه‌های مختلف دارد، حرارت‌های مختلفی به شما برای آشپزی می‌دهند تا ظروف کوچک و بزرگ را روی آن قرار دهید. گاهی ممکن است شما به شعله قوی‌تری احتیاج نداشته باشید و غذا را روی شعله کوچک قرار دهید و برعکس آن.

 

ویژگی های اجاق گاز هوشمند

این روزها جدیدترین اجاق گازهای موجود در بازار از قابلیت سیستم هوشمند برخوردار بوده و به طور کلی خیال شما را از بابت غذای در حال پخت راحت نموده و به شما این امکان را داده تا بدون ترس از سوختن غذا به دیگر کارهای خود مشغول گردید. این اجاق گازها از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و بر اساس برنامه تعیین شده اجاق گاز به طور خودکار در زمان مشخص شده خاموش خواهد شد.
اجاق گازهای هوشمند، یکی از مدرن ترین گزینه هایی هستند که در بازار موجودند. این اجاق ها دارای برنامه های زمانی و پخت و پز مشخص هستند. شما می توانید با خیال راحت غذا را روی اجاق گذاشته و به کارهای بیرون از منزل بپردازید. همچنین این اجاق ها امکان اتصال به وای فای را نیز دارند و شما قادر خواهید بود این وسیله را از طریق تلفن همراه خود نیز مدیریت کنید.

 

گارانتی اجاق گاز را در نظر داشته باشید

حتماً در هنگام خرید اجاق گاز دقت داشته باشید تا در صورت خرابی بتوانید از آن استفاده کنید. برخی گارانتی‌ها به صورت طولانی‌ مدت اجاق گاز را سرویس‌دهی می‌کنند. در خصوص محصولات گلدیران، تعمیر دستگاه ترسناک نخواهد بود. در هنگام خرابی، تکنسین‌های تعمیرات آموزش دیده و متخصص، به محل مشتریان اعزام می‌شوند و پس از بررسی دستگاه، در صورت نیاز، تعمیرات لازم را برای محصولات انجام می‌دهند.

 

اجاق گاز را با برند مناسب انتخاب کنید

اجاق گاز هم مانند وسایل خانگی دیگر مثل یخچال و تلویزیون برندهای خاص خود را دارد که شما باید بهترین‌ها را بر حسب بودجه خود از میان آنها انتخاب کنید. برندهایی در بازار موجوداند که محصولات باکیفیت‌تر، ماندگارتر، مقرون به صرفه و کاربردی تولید می‌کنند.